Masthead header

Tykätä vai ei tykätä – Onko omista julkaisuista tykkääminen itsekästä?

On se.

Yhtä itsekästä kuin omaan tekemiseensä uskominen. Sosiaalisessa mediassa markkinoiminen vaatii välillä kunnon potkua persuksiin ja luottamusta omaan asiaansa.

Älä ylpisty. Älä herätä huomiota. Luuletko olevasi jotakin? Itsensä esiin tuominen ja positiivinen itsetunto ovat asioita, joissa meillä on opittavaa.

Somesisko esitteli koulutuksessa Snapchatia. Nopeasti eräs koulutukseen osallistunut totesi, että onpa itsekeskeistä hommaa tuollainen itsensä kuvaaminen.

On.

Vai olisiko se sittenkin oman ammattinsa markkinointia? Tai positiivisen kuvan luomista työnantajasta? Oman persoonan avulla kylläkin. Somessa ihmiset ja heidän tarinansa ovat kiinnostavampia kuin kasvottomat yritykset tai instituutiot. Inhimillistäminen vaatii kasvojen näyttöä ja käyttöä.

Onko Kiinteistömaailma tietoinen, että nuoren vloggaajan työpäivän Kiinteistömaailmassa on nähnyt jo yli 12 000 YouTube-katsojaa?

Unohda siis liika nöyryys ja luota tekemiseesi. Googlaa muotisana ”työntekijälähettilyys”.

Facebookissa omien julkaisujen tykkäämiselle on muitakin syitä kuin ylpeys omasta sisällöstä.

Kun viestintään ei ole käytettävissä suurta markkinointibudjettia, on jokainen tykkäys askel laajempaan näkyvyyteen. Kun julkaisun levikkiä ei voi itse määrätä (koska algometri), pitää se itse tehdä. Jokaisella tykkäyksellä on väliä. Myös sillä omalla.

Jos keskityt miettimään mitä naapurisi ajattelee siitä, että tykkäät omista julkaisuistasi Facebookissa, voit samantien lopettaa kaiken muunkin markkinoinnin. Markkinointi on itsekeskeistä oman tuotteen mainostamista. Se on vähän niin kuin sen tarkoitus. Tähän sosiaalinen media on mitä parhain väline.

Tykkää siis itse, jos haluat, että muutkin tykkäävät!

Lähetä kirjoitus ystävälleOta yhteyttä siskoihin

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

*

*