Masthead header

Tapahtuman markkinointi Facebookissa osa 1/2

Järjestätkö työksesi tapahtumia?

Mutta niissä ei käy kukaan. Vaikka olet vienyt paperimainoksen ilmoitustaululle ja tieto lukee syysesitteessä. Miten lähteä mainostamaan tapahtumaa, kun markkinointibudjetiksi lasketaan vain oma työaikasi?

This is the easy shit: Facebookissa tapahtumia voi mainostaa luomalla Facebook-tapahtuman.

Aina se ei kuitenkaan kannata.

Facebook-tapahtuman plussat ja miinukset:

+ jos tapahtuma on houkutteleva, sen näkyvyys voi levitä laajalle nopeasti
+ tapahtumassa on helppo jakaa tarkempaa tietoa tilaisuudesta suoraan siitä kiinnostuneille
+ hyvä isojen kertaluontoisten tapahtumien mainostukseen
– ihmisten huomion ohjautuvuus muuhun toimintaasi voi jäädä löyhäksi ja etäiseksi
– jos tapahtumaan osallistuminen ei “lähde lentoon”, voi tapahtuma toimia itseään vastaan – ihminen ei laumaeläimenä halua lähteä tapahtumaan, johon näyttäisi olevan tulossa vähän ihmisiä
– toimimaton tapa kertoa säännöllisestä viikkotoiminnasta
– tapahtumaan voi kutsua vain omia Faceook-kavereitaan

Facebook-tapahtuman tekeminen ei ole yhden päivän homma, vaan sitä tulee ylläpitää säännöllisesti ennen tapahtumaa ja hieman sen jälkeenkin.

Huomioita Facebook-tapahtumasta!

  • myös tapahtumaa voi mainostaa rahalla
  • Facebook seuraa ihmisten kiinnostusta tapahtumaasi kohtaa
    • jos ei kiinnostusta ole, laittaa Facebook katon kutsuttaville vieraille (tällä pyritään estämään spämmäämistä)
  • tapahtuman tietoja voi muokata – muutoksesta lähtee aina ilmoitus osallistuville

maybe-attending

Tämä kirjoitus on ensimmäinen osa tapahtumamarkkinoinnista Facebookissa. Seuraavalla viikolla julkaisemme esimerkkiaikataulun tapahtuman markkinoinnista, jonka avulla kukaan ei jää sormi suuhun!

Lähetä kirjoitus ystävälleOta yhteyttä siskoihin

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

*

*