Masthead header

Instagramin yritysprofiili – uhka vai mahdollisuus?

Instagram julkaisi pari kuukautta sitten Instagram for Businessin, yritystilin. Onneksi julkaisivat!

On helppo uskoa, että yritystili syntyi tarpeeseen, sillä Instagram on ollut vähän hankala. Käyttäjiin on ollut vaikea ottaa yhteyttä (vaikka suoraviestimahdollisuus toki helpotti tätä tullessaan) eikä omien julkaisujen menestystä tai tappiota ole pystynyt seuraamaan ilman kolmannen osapuolen sovelluksia. Instagram for Business vastaa juuri näihin haasteisiin eikä monia soraääniä ole vielä kuulunut.

Instagram for Business ei ole vain yrityksille. Myös erilaiset yhteisöt ja järjestöt voivat siirtyä käyttämään yritysprofiilia. Voidaksesi käyttää yritystiliä, tarvitset kuitenkin Facebook-sivun (koska Facebook omistaa Instagramin), jonka voit linkittää Instagramiin.

Tässä kuvakaappauksin pikaohjeet yritysprofiiliin siirtymiseksi ja sen toimintojen esittelyt. Olkaatten hyvät! Jätä jatkokysymyksesi kommentiksi!

 

ig-yritysprofiili-001

Yritysprofiiliin siirrytään kohdasta Asetukset >> Siirry yritysprofiiliin. Instagram saattaa pyytää sinua varmistamaan sivusi tiedot Facebook-linkityksen avulla.

 

ig-yritysprofiili-002

Ulkoisesti yritysprofiili eroaa yksityisestä profiilista siinä, että käytössäsi on analytiikkatyökalu (oikealla ylhäällä), Ota yhteyttä -painike profiilikuvasi vieressä sekä Facebook-sivusi luokka nimesi alla. Voit lisäksi markkinoida jokaista julkaisuasi kohdennetusti erikseen.

 

ig-yritysprofiili-003

Ota yhteyttä -painike tarjoaa klikkaajalle seuraavat vaihtoehdot olla yhteydessä sinuun.

 

ig-yritysprofiili-004

Analytiikka-painike oikealla ylhäällä vie sinut tällaiseen näkymään. Kuten huomaamme, Nanilla on ollut vähän huonompi viikko…

 

ig-yritysprofiili-005

Yläpalkki paljastaa myös sen montako henkilöä julkaisut ovat tavoittaneet.

 

ig-yritysprofiili-006

Profiiliakaan ei ole juuri kukaan katsonut kuluneen viikon aikana.

 

ig-yritysprofiili-007

Kävijätiedot näyttävät kuinka moni on päätynyt Instagramin kautta Nanin kotisivuille. Tarttis varmaan tehrä jotain… (Hyvä tekosyy on aina m a a n a n t a i.)

 

ig-yritysprofiili-008

Analytiikan mielenkiintoisin ja ehkä myös konkreettisin työkalu oman profiilin tarkasteluun on ”Huippujulkaisut”. Voit valita miltä ajalta Instagram näyttää sinulle julkaisujasi ja miten se ne lajittelee.

 

ig-yritysprofiili-009

Analytiikassa pääset tarkastelemaan myös sitä, milloin seuraajasi ovat olleet aktiivisimpia. Voit valita päivä- tai viikkonäkymän.

 

ig-yritysprofiili-010

Seuraajista näet myös sukupuolijakauman…

 

ig-yritysprofiili-011

…ikäryhmän ja asuinpaikan.

 

ig-yritysprofiili-012

Yritysprofiili mahdollistaa myös jokaisen julkaisun kohdistetun markkinoinnin.

 

ig-yritysprofiili-013

Voit valita millä tavalla julkaisujasi markkinoidaan, haluatko ihmisten vierailevan kotisivuillasi tai vaikkapa soittavan sinulle?

Lähetä kirjoitus ystävälleOta yhteyttä siskoihin

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

*

*